Våra kontorshotell
För företag som vill ha ett flexibelt arbetsutrymme.
Foto: CoWomen/Unsplash
Med gemensamma ytor menas kök, toaletter, korridorer och konferensrum som delas på lika villkor mellan alla hyresgäster i kontorshotellet.
PnF står för städning av alla gemensamma ytor: kök och fikarum, toaletter, korridorer och konferensrum. I kök städas ytorna av men städentreprenören plockar inte i eller ur diskmaskinen eller torkar ur kylskåp. PnF står också för att det finns och fylls på med diskmedel, diskborstar, trasor och papper där det finns pappershållare. Vår upphandlade städentreprenör ser till att fylla på.
Restavfall och matavfall från gemensamma toaletter och kök tas om hand av städentreprenören. Övrigt avfall måste du som hyresgäst ta hand om.
Kaffe ingår inte i avtalet. PnF står för att det finns en kaffebryggare och tekokare, porslin, bestick och diverse köksredskap i det gemensamma köket. Ni kommer själva överens med era kontorskollegor om vad ni vill ska gälla avseende vem som brygger kaffe, köper kaffe, fyller på och så vidare.
Om ni förvarar egna eller gemensamt inköpta livsmedel i köket bör dessa vara tydligt uppmärkta eller stå på tydligt uppmärkt plats.
I samband med inflyttning ordnar vi så att ert företagsnamn syns där vi har orienteringstavlor. Om skyltningen behöver ändras under pågående hyrestid vid exempelvis byte av företagsnamn, beställs det via oss på PnF och vi kommer då att debitera er som hyresgäst för ändringen.
På vissa byggnader kan det vara möjligt att sätta upp egen skylt på fasaden. Då krävs godkännande av oss som hyresvärd samt att inlämnat skyltlov till kommunen beviljas. Alla kostnader kring skyltning såsom skyltlov, skyltmontering, belysning och underhåll betalas av hyresgästen.
Montage eller placeringav övrigt (brevlådor, reklam, rollups) får ej förekomma i och på byggnaden utan hyresvärdens medgivande.
Konferensrummen är gemensamma för alla hyresgäster på platsen och bokas på kalender utanför rummet där man tydligt anger vilka tider som önskas. Vissa platser har istället digital bokning. Efter att konferensrummet använts ska det ställas i ordning och lämnas i gott skick, redo att användas av nästa hyresgäst. PnF tillhandahåller basutrustning i konferensrummet såsom TV, white board och HDMI-kabel. Annan utrustning som pennor, block, med mera ingår inte i hyresavtalet.
Plats i fastighetsbox/postfack vid entré ingår i avtalet. I undantagsfall finns istället postlådor utanför entrén.
I de fall där vi som hyresvärd tillhandahåller lås/passage gäller följande: Nycklar till ditt kontor/lokal kvitteras och hämtas ut i receptionen hos Piteå Näringsfastigheter, Karl Grankvist Väg 4. Föranmäl gärna ditt besök.
Som standard kan du kvittera ut tre nycklar. Behöver du fler ordnar vi det mot en kostnad. En utkvitterad nyckel betyder ansvar. På det dokument som du signerar framgår ansvaret tydligt. Hyresvärden har alltid rätt att inneha reservnycklar till din hyrda lokal.
I vissa fastigheter finns passersystem. Taggar/passerkort programmeras och kvitteras ut via Piteå Näringsfastigheter. Som standard kan du kvittera ut tre taggar/passerkort. Behöver du fler ordnar vi det mot en kostnad.
Husdjur: Normalt sett är husdjur inte tillåtna i våra lokaler.
Rökning: Rökning är förbjuden både inomhus och i närheten av entréer.
Kontakta oss
Vi finns här för dig – hör av dig så gör vi vårt bästa för att hjälpa till.